piątek, 15 grudnia 2017

Upgrade systemu do Linux Mint 18.3 Sylvia Xfce 32bit

Dziś pojawiła się w Menadżerze Aktualizacji Linux Mint możliwość upgrade mojej wersji systemu ze środowiskiem Xfce do Linux Mint 18.3 Sylvia.

Linux Mint 18.3 Sylvia Xfce 32 bit
Zdecydowałem się na aktualizację i poszło.

Cały proces aktualizacji od wersji 18.2 do 18.3 nawet przy moim słabym łączu z siecią zajął niecałe 15 minut.

Restart i... Właściwie jakby nic się nie zmieniło.
Może ikonki w menu Whisker jakby ładniejsze i reakcje na kliknięcie jakby szybsze.

Firefox też jaky szybciej się uruchomił...

Ale muszę trochę poużywać ;) aby zobaczyć co się tak naprawdę zmieniło.

***
Menadżer Oprogramowania w wersji dla Linux Mint 18.3 Sylvia ma zupełnie inny, nowy, imo bardziej przejrzysty wygląd.
Menadżer oprogramowania w Linux Mint 18.3 Sylvia
Wyszukiwanie programów jest szybsze i łatwiejsze.

***

Przed upgrade do LM 18.3 podczas pracy laptopa (Fujitsu-Siemens Esprimo Mobile V5505) co jakiś czas był wyraźnie słyszalny dźwięk (szum) wentylatora na procesorze.
Po upgrade... Cisza.

Czyżby obciążenie CPU się zmniejszyło?
Aż szkoda, że nie zanotowałem sobie wyników z poprzednich wskazań monitora systemu lub psensor.
Ale wydaje mi się, że procent użycia CPU przy uruchomionych programach Firefox oraz Thunterbird był wyższy niż podczas pomiaru pokazanego na rysunku poniżej.
psensor



-----
Ps
Podczas upgrade kreator nie przeprowadza aktualizacji jądra systemu. Kernel bez zmian. U mnie nadal 4.4.0-xx jak w wersji 18.1.

Jeżeli ktoś chce nowe jądro to w terminalu:

sudo  apt-get update

sudo apt-get dist-upgrade

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz