środa, 28 czerwca 2017

QMapShack i Linux Mint 18.1 Serena

Przeglądając zawartość repozytoriów Linux Mint 18.1 Serena znalazłem program QMapShack. Program ten jest następcą programu QLankarteGT, którego to do tej pory z powodzeniem używałem do komunikacji z urządzeniami GPS firmy Garmin.
okno QMapShack w Linux Mint

Po QMapShack jako następcy spodziewałem się więcej. A tymczasem wersja 1.5.1 dostępna w repozytoriach Linux Mint 18.1 Serena prezentuje się raczej ubogo.
Jedyną ciekawą funkcją, którą udało mi się zaobserwować to możliwość podpięcia map w takim samym formacie jak w urządzeniu GPS Garmin (*.img).
Aby podpiąć mapę należy:
- pobrać plik (np. OpenStreetMap gmapsupp.img)
- plik ten umieścić w wybranym lub specjalnie utworzonym katalogu (np.mapy)
- w opcjach programu QMapShack wskazać ścieżkę do katalogu z mapami
File > Setup Map Paths
Setup map paths

- aktywować mapę w okienku Maps (kliknąć prawym klawiszem i dać: activate).
- można dodać do katalogu z mapami inną mapę (warstwę) np. warstwice (poziomice) do mapy OSM - zmieniamy tylko nazwę pliku gmapsupp.img

***
Ogólnie. Do prostego planowania/śledzenia trasy program jest wystarczający.
Ale funkcji takich jak tworzenie geotiffów czy custom maps (*.kmz) w tej wersji programu nie znalazłem.
Można natomiast podobno podpiąć też mapę z cyfrowym modelem terenu (DEM) ale tej funkcji nie testowałem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz